Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Välkommen Pixie!

Av HundStyrkan - 11 september 2012 21:29

I förra veckan hämtade jag Pixie, en stört cool brud som är blandning mellan dvärg pincher och bichon frisé. Hon ser lite ut som en tax med långa ben. Hon har ett säreget gulligt uttryck med ena örat uppåt och det andra hängande :)


Allt har fungerat bra. Hon följer fint på promenaderna, är lyhörd och lydig.

Hon är inackorderad i en månad. Jag har numer alla hundar inackorderade i 1 mån för att få tid att befästa nya beteenden och minnesbilder. Priset är 15000kr och man betalar aldrig förrän hunden är hemma hos sina ägare igen och de ser att det fungerar.


Pixies problem är att hon skäller när et ringer på dörren. Ägarna kan inte få henne att bli tyst. Hon är dock trevlig mot besökarna, men är lite osäker/reserverad. När gästen/gästerna kommit in har Pixie stenkoll. Om någon får för sig att resa sig upp får de en ordentlig utskällning.
Jag var själv hemma hos dem och och fick se Pixie "in action". Det är inte bara ett vanligt skällande. Det grundar sig helt klart i osäkerhet, men hon är mycket intensiv.

Nu har vi påbörjat rehabiliteringen. Hon har även svårt för barn, hon kan inte ha hamnat på ett bättre ställe än hon mig där det vimlar av barn varje dag.

Hon har visat stort förtroende för mig och söker kontakt när hon blir osäker.


Min plan är som följer:

- jag har köpt en ringklocka med 32 olika signaler. Ringklocka = sitta/ligga/vara på bestämd plats och få godis.

- Barn = godismaskiner

- folk som kommer in och rör sig ska ignoreras. Jag visar bort henne om hon börjar förfölja dem.

- kunna följa med hem till andra och vara lugn/trygg.

- lära in lite roliga trix och konster


Nu kör vi!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av HundStyrkan - 19 oktober 2012 21:05

Nu är Pixie tillbaka hos sina ägare igen. Jag körde ijop dem tisigare i veckan och det gick väldigt bra direkt. Pixie fick en plats dit hon ska gå när det ringer på dörren och hon får belöning där. Ringklockan upplevs mycket positiv av Pixie. Hon k...

Av HundStyrkan - 13 oktober 2012 23:10

... På Pixie på mina vänner. De har inte hund själv och är inte speciellt duktiga, men de kunde hantera Pixie bra när någon ringde/knackadr på. Hon moffar till men de fick henne att bli tyst och sitta. De hade tränat lite när jag var borta och vi trö...

Av HundStyrkan - 12 oktober 2012 14:32

Nu har vi utökat tränigen till flera andra platser. Det har gått riktigt bra. Hon skällde till lite när vi tränade första gången hemma hos vännerna. Men sen har det gått mycket bra! Idag var vi inne och det kom flera personer och knackade på. Hon s...

Av HundStyrkan - 10 oktober 2012 08:43

Vi har tagot dörrknackningen ytterligare ett steg. Nu visar jag bara att hon inte får gå fram till dörren när någon kommer. Hon är uppmärksam och lyder. Om hon är i en bra sinnesstämning får hon gå fram och hälsa. Det har gått jätte bra. Hon är inte ...

Av HundStyrkan - 6 oktober 2012 15:56

Igår var en hel familj här. Annars har det mest varit kompisar och föräldrar som hämtat barn som varit här. Igår när de kom så skällde Pixie inte :)) hon moffade, jag sa till henne och hon gömde sig inte!!! :) Så härligt. Jag började igår tidigare ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards