Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Utmana bruden!

Av HundStyrkan - 13 september 2012 13:59

Eftersom jag ligger sjuk hemma så har det inte hänt så mkt som jag vill. Men det är mest långpromenaderna som saknats nu i två dagar. Imorse hade jag så dåligt samvete för att hundarna inte fick komma ut i skogen och springa så jag tog dem i bilen och åkte iväg till en inhängnad som är gogantisk. De sprang där i ca 45 min. Pixie springer o springer o springer :)

Jag har tränat inne mest nu när jag varit mer eller mindre däckad. Gömma elgen var en rolig lek. På
Bilden ovan sitter de och väntar på att få leta. Pixie är "in action" på den andra bilden med ena örat upp :) hon väntar på att jag ska kasta elgen.

Jag har fortsatt dörrknackningsträning och det går framåt och lite bakåt. I början blev hon tvärtyst när jag sa till men nu läcker det ut små boffar. Men hon har lärt sig att sätta sig på mattan och få godis. Jag ska lägga hennes handduk där sen för att lära henne att springa dit. Ägarna kommer att få en ringklocka av mig. Man sätter den bara i vägguttaget, jätte smidig!

Jag har klickat in pixie och tänkte lära henne att sparka boll. Just nu har vi bara kimmit till nedtagningar :) kolla filmen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av HundStyrkan - 19 oktober 2012 21:05

Nu är Pixie tillbaka hos sina ägare igen. Jag körde ijop dem tisigare i veckan och det gick väldigt bra direkt. Pixie fick en plats dit hon ska gå när det ringer på dörren och hon får belöning där. Ringklockan upplevs mycket positiv av Pixie. Hon k...

Av HundStyrkan - 13 oktober 2012 23:10

... På Pixie på mina vänner. De har inte hund själv och är inte speciellt duktiga, men de kunde hantera Pixie bra när någon ringde/knackadr på. Hon moffar till men de fick henne att bli tyst och sitta. De hade tränat lite när jag var borta och vi trö...

Av HundStyrkan - 12 oktober 2012 14:32

Nu har vi utökat tränigen till flera andra platser. Det har gått riktigt bra. Hon skällde till lite när vi tränade första gången hemma hos vännerna. Men sen har det gått mycket bra! Idag var vi inne och det kom flera personer och knackade på. Hon s...

Av HundStyrkan - 10 oktober 2012 08:43

Vi har tagot dörrknackningen ytterligare ett steg. Nu visar jag bara att hon inte får gå fram till dörren när någon kommer. Hon är uppmärksam och lyder. Om hon är i en bra sinnesstämning får hon gå fram och hälsa. Det har gått jätte bra. Hon är inte ...

Av HundStyrkan - 6 oktober 2012 15:56

Igår var en hel familj här. Annars har det mest varit kompisar och föräldrar som hämtat barn som varit här. Igår när de kom så skällde Pixie inte :)) hon moffade, jag sa till henne och hon gömde sig inte!!! :) Så härligt. Jag började igår tidigare ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards