Alla inlägg den 26 september 2012

Av HundStyrkan - 26 september 2012 20:31

Idag blev det en riktig långpromenad. I 2,5 timma var vi ute och Pixie var pigg hela tiden :)

Jag skäms... Har varit värdelös på att skriva i bloggen. Nu ska det bli ändring på det. Jag klistrsr in vad jag skrivit i mejl till ägaren:

Jag undvek att träna dörrknackningar/ringningar under två dagar för att se vad som hände. Då gick hon tillbaka lite och skällde, men nu har vi tränat flera gånger om dagen och hon skäller till när det ringer på, men inte intensivt. Säger jag hennes namn så slutar hon. Jag jobbar med att få bort henne från dörren och att hon istället för att vakta ska lära sig att gå bort och där får hon en belöning.

Jag har sagt till henne vid några tillfällen, men då blir hon låg och springer bort till soffan och skäller. Ska pröva med vatten för att få bort de första skallen.

Antiskall maskinen fungerar förhoppningsvis också bra. Batterierna tog slut nästan på en gång men nu har jag skaffat nya och satt igång den. Ska fortsätta belöna massor för att lättare kunna ställa krav.

I helgen blir det äventyr och utmaningar! Vi ska iväg och bo på hotell :) perfekt att träna på ny plats!

Ha det så gott!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards